2015model Crosstourer
Hondaデュアルパーパスモデルのトップエンドに君臨するのがVFR1200X・クロスツアラーだ。競合機種に対して圧倒的なアドバンテージを誇る1,237ccの水冷16バルブV4は熟成が進み、トラクションコントロールの採用も手伝って、多くのライダーから信頼が高い。オートマチック変速のDCT仕様車もラインナップされ、大型なアルプスローダーを気兼ねなく乗りこなすことが出来るだろう。15年モデルはカラーリングの変更にとどまり、新たにツートーンのグラフィックが加わった。

大型液晶パネルのメーターを配置したダッシュボード。各種の機能操作をハンドルスイッチと連携する。

Honda独自の配置が美しいスポークホイールには強力かつコントローラブルなブレーキを採用、ABSも装備される。

ブッシュガードを標準で装備する。DCT仕様車は右アクセル部に操作スイッチを配置する。

Matt Titanium Blade Metallic
(SE colour)

Pearl Cosmic Black

2015 Crosstourer Specifications
Engine
Type  Liquid-cooled 4-stroke Unicam 16-valve 76° V4
Displacement  1,237cm3
Bore × Stroke  81mm × 60mm
Compression Ratio  12:1
Max. Power Output  95kW / 7,750min-1 (95/1/EC)
Max. Torque  126Nm / 6,500min-1 (95/1/EC)
Fuel System
Carburation  PGM-FI electronic fuel injection
Throttle Bore  44mm
Aircleaner  Oil-permeated, cartridge-type paper filter
Fuel Tank Capacity 21.5litres
Fuel Consumption 16.3km/l - 46mpg (Tested in D-Mode WMTC mode*)
Electrical System
Ignition System  Computer-controlled digital transistorised with electronic advance
Ignition Timing  8.4° BTDC (idle speed)
Sparkplug Type  NGK:IMR8E-9HES ,DENSO:VUH24ES
Starter  Electric
Battery Capacity  12V/11.2AH (YTZ14S)
Headlight  12V, 55W x 1 (low)/55W x 1 (high)
Drivetrain
Clutch  Wet, multiplate
* Wet multiplate, hydraulic 2-clutch
Clutch Operation  * D mode/S mode/Manual mode
Transmission Type  6-speed
Primary Reduction  1.738 (73T / 42T)
Gear Ratios      1 2.600 (39T / 15T)   *2.250 (36T / 16T)
2 1.600 (32T / 20T)   *1.700 (34T / 20T)
3 1.260 (29T / 28T)   *1.304 (30T / 23T)
4 1.076 (28T / 26T)   *1.107 (31T / 28T)
5 0.961 (25T / 26T)   *0.967 (29T / 30T)
6 0.897 (35T / 39T)   *0.886 (31T / 35T)
Final Reduction  2.699 (37/39 × 19/17 × 28/11)
* 2.706 (39/41 × 19/17 × 28/11)
Final Drive  Enclosed shaft
Frame
Type  Diamond; aluminium twin-spar
Chassis
Dimensions (L×W×H) 2,285mm × 915mm × 1,335mm
(w/ std screen and std position)
Wheelbase  1,595mm
Caster Angle  28°
Trail  107mm
Turning Radius  2.7m
Head turning angle 40°
Seat Height  850mm
Ground Clearance  180mm
Kerb Weight  275kg (F: 132kg; R: 143kg)
* 285kg (F: 138kg; R: 147kg)
Suspension
Type  Front 43mm inverted telescopic forks with hydraulic damping, preload and rebound damping adjustment
Rear Pro-Link with gas-charged damper, preload and stepless rebound damping adjustment
Wheels
Type  Front tubeless spoked
Rear tubeless spoked
Rim Size  Front 19M/C × MT2.50
Rear 17M/C × MT4.00
Tyre Size  Front 110/80-R19
Rear 150/70-R17
Tyre Pressure  Front 250kPa
Rear 290kPa
Brakes
Type  Front Dual 310mm disks, Combined ABS
Rear Single 276mm disk, Combined ABS
*DCT version
All specifications are provisional and subject to change without notice.






Copyright (C) 2013 Top Corporation. All Rights Reserved.