2013model CBR1000RR/C-ABS
初代CBR900RRの登場から20年という歳月を重ねたファイアーブレード。13年モデルでは人気の高いレプソルカラーが登場し、トリコロールカラーも大胆な変身を遂げた。マイナーチェンジを受けた12年モデルからの変更点はカラーのみで、装備品や機構に変更はない。しかし、ハンドリングに優れたスーパースポーツとして円熟期にある本車は変化を必要としなかったのであろう。細身の12本スポークアルミホイールやホンダ初採用のBPFフォーク、バランスフリーリアクッションなど最高性能を誇る足回りや、完成の域にある178psハイパワーエンジンなど魅力満載のモデルである。

12年モデルで変更されたフロントアッパーカウルを継承。
スーパースポーツに相応しい戦闘的なフェイスが存在感をアピール。空力特性も優れている。


超軽量なアルミホイールに強力なブレーキキャリパー採用のダブルディスクを装着。
C-ABS仕様ではブラウンのラジアルマウントキャリパーとなる。


ブラック仕上げのトップブリッジ回り。サスペンションセッティングが容易に行える減衰力調整用スクリューが並ぶアルマイトブルーのフォークトップが印象的なビッグピストンフォークを採用する。

Tricolour

Graphite Black

Repsol
2013 CBR1000RR/C-ABS Specifications
Engine
Type Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline-4
Displacement 999.8 cm3
Bore × Stroke 76 × 55.1mm
Compression Ratio 12.3 : 1
Max. Power Output 131kW/12,000min-1 (F-type: 78kW/11,000min-1
Max. Torque 112Nm/8,500min-1 (F-type: 86Nm/7,000min-1
Idling Speed 1,200min-1
Oil Capacity 3.7 litres
Fuel System
Carburation PGM-DSFI electronic fuel injection
Throttle Bore 46mm
Aircleaner Dry, Panel-type paper filter
Fuel Tank Capacity 17.7 litres
Fuel Consumption 5.57L/100km (WMTC mode)
Electrical System
Ignition System Computer-controlled digital transistorised with electronic advance
Ignition Timing 3.2° BTDC (idle) 〜 45° BTDC (7,500min-1)
Sparkplug Type IMR9E-9HES (NGK); VUH27EC (DENSO)
Starter Electric
Battery Capacity 12V / 6AH
Headlight 12V, 55W × 1 (low) / 55W × 2 (high)
Drivetrain
Clutch Wet, multiplate with diaphragm spring
Clutch Operation Mechanical; cable-actuated
Transmission Type 6-speed
Primary Reduction 1.717 (79/46)
Gear Ratios      1 2.286 (32/14)
2 1.778 (32/18)
3 1.500 (33/22)
4 1.333 (32/24)
5 1.214 (34/28)
6 1.138 (33/29)
Final Reduction 2.625 (42/16)
Final Drive #530 O-ring sealed chain
Frame
Type Diamond; die-cast aluminium twin-spar
Chassis
Dimensions (L×W×H) 2,077mm × 685mm × 1,135mm
Wheelbase 1,407mm
Caster Angle 23° 18'
Trail 96.3mm
Turning Radius 3.2m
Seat Height 820mm
Ground Clearance 130mm
Kerb Weight 200kg (F: 52.5%; R: 47.5%)
Suspension
Type  Front Telescopic inverted fork with an inner tube diameter of 43 mm, and a Big Piston Front Fork with preload, compression and rebound adjustment, 120mm stroke.
Rear Unit Pro-Link with gas-charged HMAS damper featuring 10-step preload and stepless compression and rebound damping adjustment, 138.2mm stroke. Rear Balance Free Rear Cushion with preload, compression and rebound adjustment, 62mm stroke.
Wheels
Type  Front 12-spoke cast aluminium
Rear 12-spoke cast aluminium
Rim Size  Front 17 × MT3.5
Rear 17 × MT6.0
Tyre Size  Front 120/70 ZR17M/C
Rear 190/50 ZR17M/C
Tyre Pressure  Front 250kPa
Rear 290kPa
Brakes
Type  Front 320 x 4.5mm dual hydraulic disc with 4-piston calipers and sintered metal pads
Rear 220 x 5mm hydraulic disc with single-piston caliper and sintered metal pads





Copyright (C) 2013 Top Corporation. All Rights Reserved.