2011model CBR125R ED type
2011モデルで一斉に新型となったCBRのライトクラススポーツモデル。国内仕様がある250ccを筆頭に、150ccとこの125ccをラインナップした。エンジンは単気筒で車体のスリム化に貢献。新時代の環境対応エンジンでもあり、PGM-FIの採用はもとより、水冷4ストローク2バルブのSOHCというチョイスを行った。反面、デザイン的にはアグレッシブなものとなり、最新のモーターサイクルであることを実感させてくれる。

VFR1200Fの流れを汲み、最新のデザインをまとったライトスポーツモデル。

高い静粛性をもたらす、大容量のマフラーは特徴的な形でスポーティさを演出。

軽快性と扱いやすさを融合させて新時代のモーターサイクルのあり方を示す。

Asteroid Black Metallic

Ross White Tricolour

Terra Silver Metallic SE
2011CBR125R Specifications
Engine
Type  Liquid-cooled 4-stroke 2-valve SOHC single
Displacement  124.7cm3
Bore × Stroke  58 × 47.2mm
Compression Ratio  11 : 1
Max. Power Output  9.8kW/10,000min-1 (95/1/EC)
Max. Torque  10.41Nm/8,000min-1 (95/1/EC)
Fuel System
Carburation  PGM-FI electronic fuel injection
Throttle Bore  30mm
Fuel Tank Capacity  13litres (including LCD-indicated reserve)
Electrical System
Ignition System  Computer-controlled digital transistorised with electronic advance
Starter  Electric
Battery Capacity  12V
Headlight  55W x 1 (low)
Drivetrain
Clutch  Wet, multiplate with coil springs
Clutch Operation  Mechanical; cable-actuated
Transmission Type  6-speed
Final Drive  O-ring sealed chain
Frame
Type  Pentagonal; steel twin-spar
Chassis
Dimensions (L×W×H) 1,946 x 704 x 1,089mm
Wheelbase  1,313mm
Caster Angle  35°
Trail  90mm
Seat Height  793mm
Ground Clearance  185mm
Kerb Weight  136.9kg
Suspension
Type  Front 31mm telescopic fork, 109mm axle travel
Rear Monoshock damper, 120mm axle travel
Wheels
Type  Front 31mm telescopic fork, 120mm axle travel
Rear Monoshock damper, 126mm axle
Rim Size  Front 17M/C × MT2.5
Rear 17M/C × MT3.5
Tyre Size  Front 100/80-17M/C
Rear 130/70-17M/C
Brakes
Type  Front 276 x 4mm dual hydraulic disc with dual-piston caliper and sintered metal pads
Rear 220 x 4mm hydraulic disc with single-piston caliper and sintered metal pads
All specifications are provisional and subject to change without notice.